Kom tættere på platformen og alle mulighederne
Få mere ud af GAIS og hjælp til at komme godt i gang
Mød virksomhederne GAIS skaber god arbejdslyst hos
Best practice og guides til før, under og efter jeres måling
Nyheder, baggrund og viden om platformen og livet med GAIS.
Inspiration, gode råd og værktøjer til din egen og teamets trivsel
Trin-for-trin hjælp til, hvordan I bruger GAIS-platformen
Brug en certificeret GAIS partner i jeres trivselsproces.
Bliv certificeret partner, og brug GAIS i din forretning
Sammen sætter viden om god arbejdslyst på dagsordenen
Lad os tage på en udviklingsrejse sammen – til begges fordel
Det handler om den gode arbejdslyst!
Kom med på en rejse og en drøm om god arbejdslyst
Connect med teamet bag GAIS
Vi vil gerne høre fra dig!
Det er vigtigt, at I har et fælles afsæt for at gå i gang med trivselsarbejdet. Det handler om at være enige om formålet og at være bevidste om det udgangspunkt, I arbejder ud fra. Få hjælp til at stille jer selv de rigtige spørgsmål.
Af GAIS i samarbejde med certificeret GAIS-partner Simon Lauridsen, Ledelsesrådgiveren
Det er meget vigtigt at være bevidste og enige om, hvilke formål I har med at igangsætte trivselsmålinger. Det er også vigtigt at kommunikere disse formål til ledere og medarbejdere. Det er mere trygt for medarbejdere og ledere at gå konstruktivt til en måling og et trivselsfokus, hvis man kender til de formål, der ligger bag.
Spørgsmål til refleksion over vores formål:
Mange studier viser, at trivsel, motivation og præstation/performance er uløseligt forbundet – og at trivselsfokus skaber kæmpe værdi for både medarbejder og virksomhed.
For HR/organisationen:
For mellemlederne:
For medarbejderne:
Trivsel i en organisation er et fælles ansvar. Det giver ikke mening at udpege en eller to funktioner og sige: “Trivsel. Det er jeres projekt!” Hvis trivselsfokus skal være en del af kulturen, må alle byde ind. Der er selvfølgelig nogle nøgleaktører, der har et særligt ansvar – herunder HR og ledelsen. I procesguiden “Roller og ansvar i trivselsprocessen” arbejder vi mere med identifikation og inddragelse af de forskellige aktører i trivselsarbejdet.
Der er stor forskel på organisationers udgangspunkt, når det handler om at arbejde med trivsel. Nogle har tidligere haft trivsel på dagsordenen og har et veludviklet sprog for, hvad trivsel betyder, og hvordan medarbejderne taler om emnet. For andre organisationer er trivsel et helt nyt område at beskæftige sig med. Reflektér gerne over jeres fælles udgangspunkt og design en proces, der tager højde for dette.
Spørgsmål til refleksion over vores udgangspunkt:
Ligesom det er vigtigt at vide, hvorfor man iværksætter trivselsinitiativer, og hvad der er organisationens udgangspunkt, så er det vigtigt at være realistiske om, hvad det kræver af jer som organisation. At igangsætte et fokus, der så ikke bliver fulgt op eller efterfølgende bliver nedprioriteret, kan faktisk gøre mere skade end gavn. Så gør jer det klart, hvad det kræver af tid, fokus og kompetencer – også på den længere bane. Opfølgning er lige med udbytte.
Spørgsmål til refleksion over, hvad det kræver af os:
Vi bruger cookies for at sikre os, at brugerne får den bedst mulige oplevelse på vores hjemmeside.
Du kan læse mere om vores politik, samt ændre dine indstillinger her.
Denne hjemmeside bruger cookies til at sikre at du som bruger får den bedste oplevelse. Cookies er små tekstfiler gemt i din browser for at huske dig, når du vender tilbage til hjemmesiden. Det hjælper vores team til at forstå hvilke informationer du finder interessant og brugbart på hjemmesiden.
Det er muligt for dig at ændre dine cookie indstillinger i fanerne til venstre.
Du kan læse vores fulde privatlivspolitik her.
Ved at acceptere disse accepterer du, at vi må bruge helt generelle cookies til at gemme dine indstillinger om privatlivspolitikken på vores side, samt aktivere caching for at forbedre din oplevelse
Hvis du ikke aktiverer denne funktion kan vi ikke huske dine indstillinger. Det betyder at du skal indstille dette, hver gang du besøger hjemmesiden.