NexusOne: "En trivselsmåling behøver ikke at være et kæmpe projekt"

I svarprocent
65
i overordnet arbejdslyst​
60
I faktor ledelse
71

Hos IT-virksomheden NexusOne har de gjort trivsel til en konkret og målbar indsats, der sikrer gladere medarbejdere og et bedre arbejdsmiljø – uden at det kræver et stort setup.

NexusOne er med sine 31 medarbejdere et data- og tech-fokuseret powerhouse, der skaber værdi for kunderne ved at udvikle ekstraordinære digitale kunde- og brugeroplevelser. De bruger trivselsmålinger som et effektivt værktøj til at skabe en sund og attraktiv arbejdsplads, der kan tiltrække nye dygtige talenter og sikre gladere og mere engagerede medarbejdere.

Sådan kommer de fra måling til handling

“Vi har gennemført en trivselsmåling for at få status på, hvordan vi ligger på en række parametre. Resultaterne er nu blevet præsenteret for hele virksomheden. Vi startede med en samlet gennemgang, der gav et neutralt overblik over, hvordan vi klarer os som helhed,” fortæller CEO hos NexusOne, Villy Gravengaard. 

Efter gennemgangen af resultaterne har hvert team arbejdet med to centrale spørgsmål:

  • Hvad kan vi som team forbedre?
  • Hvad er vores gode råd til virksomheden som helhed?

Disse svar og anbefalinger blev samlet af ledelsesgruppen, som identificerede gennemgående temaer, der kræver handling. En handlingsplan blev udviklet med en seks-måneders tidsramme for implementering og opfølgning. Herefter planlægges en ny måling.

”Denne tilgang hjælper os med at sikre, at vi ikke blot registrerer medarbejdernes trivsel, men også handler på resultaterne og skaber varige forbedringer,” forklarer Villy Gravengaard.

Fokus på hvor den enkelte gør en forskel

”Vi har lagt vægt på at være transparente og ærlige omkring både styrker og udfordringer. Det er vigtigt for os at finde en balance mellem forbedringer og fastholdelse af det, der allerede fungerer godt,” fortæller CEO, Villy Gravengaard.

Mening var en af de faktorer, som NexusOne identificerede, hvor de var mulighed for forbedring. 

“Det handler blandt om andet om, hvor jeg som medarbejder kan gøre en forskel både for vores virksomhed og i en større sammenhæng og en purpose-betragtning. Så vi kigger på, hvordan vi som virksomhed kan være med til at skabe en mening for den enkelte medarbejder,” fortæller Villy Gravengaard.

En brugervenlig og gennemprøvet platform

I løbet af de sidste 20 år har Villy Gravengaard prøvet mange forskellige trivselsværktøjer – alle med forskellige styrker. Men da de begyndte at bruge GAIS, blev han overrasket over, hvor let tilgængelig og brugervenligt det er. 

“Det unikke ved GAIS er, hvor hurtigt og effektivt vi kunne komme i gang. Det var en positiv overraskelse. Hvis værktøjet var tungt eller kompliceret, kunne det hurtigt blive en ting, man prioriterer væk. Men GAIS gør det muligt at fokusere på det vigtigste: at forbedre trivsel og arbejdsmiljøet – uden at spilde tid på unødvendige processer. Vi vil gerne fremhæve hvor brugervenlig og gennemprøvet platformen er,” fortæller Villy Gravengaard. 

Resultater og fremtidige mål

Med en klar handlingsplan og en brugervenlig trivselsplatform er NexusOne godt rustet til at fortsætte deres rejse mod en sundere og mere engageret arbejdsplads.

”Vores medarbejdere er vores største ressource. At sikre deres trivsel er ikke blot en investering i deres velbefindende, men også i vores virksomheds fremtidige succes,” afslutter CEO Villy Gravengaard. 

 

GAIS gør det muligt at fokusere på det vigtigste: at forbedre trivsel og arbejdsmiljøet – uden at spilde tid på unødvendige processer. Det har været et værktøj, der ikke bare måler trivsel, men også driver handling og skaber varige forbedringer.”

Nexus One logo

Villy Gravengaard

CEO

Andre der fik hjælp med GAIS