Betingelser og vilkår for GAIS-abonnementer

Disse betingelser og vilkår regulerer services i forbindelse med et betalings-abonnement (Abonnementet) Kunden har købt hos GAIS.

Forholdet mellem GAIS og Kunden (Parterne) reguleres i følgende rangerede aftalegrundlag:

  1. En indgået skriftlig aftale mellem GAIS og Kunden
  2. GAIS’s Service Level Agreement (SLA)
  3. Nærværende betingelser og vilkår
  4. De generelle vilkår for brug af GAIS-platformen

 

1. Abonnementets indhold

Abonnementet er et standardprodukt, men afvigelser kan være aftale i en indgået skriftlig aftale mellem GAIS og Kunden.

Support
Abonnementet indeholder adgang til GAIS’ support i GAIS’ supportunivers for op til 2 kontaktpersoner i henhold til den aftalte Service Level Agreement.

Brugen af supporten er timebegrænset, og ved væsentligt overforbrug vil GAIS varsle om evt. merfakturering. Følgende timegrænser gælder, medmindre andet er aftalt:

  • GAIS Pro: 6 timer pr. år
  • GAIS Premium: 12 timer pr. år

Timerne omfatter GAIS’ undersøgelse af supportsagen, korrespondance med Kunden, og interne korrespondance. Fejl eller mangler, der skyldes GAIS og ikke Kunden, forbruger ikke heraf.
Supportens indhold, vilkår og definitioner følger af GAIS’ SLA.

Ekstra funktioner på platformen

Abonnementet indeholder ekstra funktioner på GAIS-platformen – det aktuelle omfang heraf kan til enhver tid findes på GAIS’ produktside.

Nye eksklusive funktioner tilføjes løbende og kommunikeres pr. mail til Kunden. Eventuelle unikke ønsker til udvikling af ny funktionalitet på GAIS-platformen, eller særaftaler om merfunktionalitet, håndteres og afregnes særskilt fra denne aftale.

2. Betalingsbetingelser

Betaling sker ved udsendelse af faktura med en betalingsfrist på 30 dage.

Abonnementet løber i 12 måneder ad gangen, med automatisk fornyelse og har ikke et aftalt ophørstidspunkt. Kunden adviseres om den automatiske fornyelse senest 60 dage før en ny periode træder i kraft.
Kunden kan opsige Abonnementet indtil 30 dage før udløbet af en 12 måneders periode, med den konsekvens, at der ikke sker automatisk fornyelse.

Kunden betaler en årlig abonnementspris, der fastsættes iht. antallet af deltagere i kundens målinger og produkttypen. Ved fornyelse af abonnementsperioden korrigeres for ændringer i antal deltagere, således prisen svarer til det egentlige antal brugere.

Den årlige abonnementspris reguleres, afrundet til nærmeste 100 kr., årligt iht. udviklingen i det overordnede danske nettoprisindeks for januar, med betydning for den efterfølgende opkrævning af abonnementsbetaling.

Overstiger antallet af brugere på platformen eller Kundens forbrug af GAIS’ support, den oprindelige aftale, forbeholder GAIS sig retten til at korrigere herfor ved fakturering af differencen i abonnementsperioden.

Ved Kundens manglende betaling af enhver faktura forbeholder GAIS sig retten til at kunne lukke for adgange og tilbageholde ydelser, samt opsige Abonnementet.
Fakturering sker elektronisk ved fremsendelse af faktura til en, af Kunden, opgivet mailadresse.

3. Brug af abonnementsfunktioner og -ydelser

Adgangen til at anvende ydelser og platformsfunktioner omfattet af Abonnementet gælder udelukkende for Kunden og må ikke benyttes af andre end Kunden, samt ej heller til at foretage databehandling eller yde ydelser for andre end Kunden, uden skriftlig aftale med GAIS.

Kunden indestår for og har det fulde ansvar for medarbejdere, konsulenter, og enhver anden part, kunden giver adgang til Platformen, eller som bruger Kundens loginoplysninger.

Kunden skal sikre, at ydelser og platformsfunktioner ikke bliver anvendt på en måde, som kan skade GAIS’ navn, omdømme eller goodwill, eller som er i strid med gældende lovgivning.

Yderligere vilkår følger af generelle betingelser og vilkår for GAIS-platformen.

4. Ansvar

GAIS samlede ansvar for hvert kontraktsår begrænses til et beløb svarende til kontraktssummen, der er betalt eller skal betales af Kunden. 

GAIS hæfter ikke for Kunders avancetab, driftstab, indtjeningstab, tab af goodwill eller en pønalt begrundet erstatning, for indirekte tab eller følgetab, medmindre andet fremgår af Aftalegrundlaget.

Intet i GAIS’ aftalegrundlag begrænser eller undtager GAIS’ eller Kundens ansvar for:

  1. død eller personskade, der er forårsaget af den pågældende Parts eller dennes medarbejderes uagtsomhed,
  2. svigagtige handlinger eller undladelser, tyveri, grov uagtsomhed eller forsætlig forsømmelse,
  3. tab, der opstår som følge af brud på datasikkerhedsforpligtelser
  4. erstatningskrav i henhold til denne Aftale, medmindre en sådan begrænsning eller undtagelse er forbudt i henhold til Gældende Lovgivning.

Både GAIS og Kunden, deres efterfølgere og aftaleerhververe betaler, svarer for og skadesløsholder, for egen regning, den anden Part for samtlige omkostninger, udgifter, herunder økonomiske forpligtelser, krav, sager, erstatning, tab, når de forfalder og på anfordring, der måtte opstå som følge af eller i forbindelse med:

  1. krav eller sagsanlæg fra tredjemand mod en Part, der går på, at dennes modtagelse af Leverancer eller brug af udstyr eller materiale mv., der er leveret af den anden Part, krænker den pågældende tredjemands Immaterielle Rettigheder
  2. misligholdelse af fortrolighedsbestemmelserne
  3. bøder, bod eller andre sanktioner, der pålægges af en domstol eller myndighed i henhold til Gældende Lovgivning.

Ingen af Parterne har dog forpligtelser over for den anden Part i henhold til denne bestemmelse, i det omfang omkostningerne, udgifterne mv. ifølge pkt. (a), (b) og (c) opstår som følge af den anden Parts misligholdelse af vilkårene i Aftalen. 

5. Misligeholdelse

Ved Kundens overtrædelse af vilkårene i afsnit 3, misbrug af funktioner og ydelser, eller væsentlige overbrug vil GAIS kunne opsige Abonnementet med øjeblikkelig virkning.  

Ved GAIS’ misligholdelse af Abonnementet, fx ved manglende adgange til platform og ydelser, vil Kunden kunne opsige Abonnement, hvis GAIS ikke udbedrer misligholdelsen inden 14 dage efter at være blevet gjort opmærksom herpå.

6. Vilkårsændringer

  • GAIS forbeholder sig retten til løbende at foretage ændringer i Abonnementet, herunder indhold, vilkår, betingelser og pris.

Såfremt en ændring vil have væsentlig betydning for Kunden, eller medfører ændringer af databehandleraftalen, skal ændringen varsles på den af Kunden oplyste kontaktadresse senest 30 dage inden ikrafttrædelse. 

Ved væsentlige ændringer vil Kunden endvidere have ret til at opsige abonnementet med 14 dages varsel, dog senest på datoen for ikrafttrædelse af ændringen. Opsiges aftalen ikke i denne periode, anses ændringen som accepteret.

Som væsentlige ændringer anses bl.a.:

  • Prisstigninger udover indeksregulering og korrektion for deltagerantal.
  •  Mistet adgang til funktioner på platformen, som Kunden aktivt anvender.
  • Mistet adgang til ydelser omfattet af den oprindelige aftale.

7. Øvrige vilkår

GAIS forbeholder sig, medmindre andet er aftalt, retten til at anvende Kundens logo og navn blandt øvrige kundereferencer på GAIS’ hjemmeside og i salgsmateriale. Kunden har ret til at gøre indsigelse imod denne brug af navn og logo.